Česky English

Collegium+1704


V rámci projektu Pernštejnský rok

 

Arcangelo Corelli byl členem elitní společnosti Arcadia, která navrhovala ideální svět, v němž by panoval soulad čísel a člověka. Nezaměnitelný zvuk barokního orchestru Collegium 1704 bude na hradě Pernštejně v programu s hudbou tohoto italského skladatele obohacen spoluprací s výraznými sólistkami, bravurní sopranistkou Monikou Mauch a virtuózní flétnistkou Annou Fusek.

 

Collegium 1704

Václav Luks – umělecký vedoucí

 

Monika Mauch – soprán

Anna Fusek – flétna

 

program:

„Arcadia“

Arcangelo Corelli

 

 

cena vstupenky: 250 Kč / 150 Kč

Zakoupit vstupenku

 

 

Pražský barokní orchestr Collegium 1704 byl založen cembalistou a dirigentem Václavem Luksem v roce 2005 při příležitosti projektu BACH – PRAHA – 2005, jenž stál na počátku jejich pravidelné spolupráce s festivalem Pražské jaro.

 

Od roku 2007 jsou Collegium 1704 a Collegium Vocale 1704 residenčními soubory Svatováclavského hudebního festivalu v Ostravě. Rok 2007 probíhal ve znamení Jana Dismase Zelenky a jeho Missy votivy, která v jejich interpretaci slavila úspěchy na francouzských festivalech v La Chaise-Dieu a Sablé. Kromě Sablé a La Chaise-Dieu jsou obě Collegia ve Francii pravidelnými hosty festivalů Festival de Musique de Sully & du Loiret, Festival Baroque de Pontoise, Rencontres Musicales de Vézelay aj.

 

Od podzimu 2008 se oba soubory pravidelně vrací do Drážďan, kde paralelně s Prahou probíhá jejich koncertní cyklus Hudební most Praha — Drážďany navazující na bohaté kulturní tradice obou měst a vyzdvihující především osobnost zde působícího Jana Dismase Zelenky, jeho současníků i předchůdců.

 

Händlovský rok 2009 oslavila Collegia 1704 mnohonásobným provedením oratoria La Resurrezione a operním projektem — Händlovým Rinaldem v režii Louise Moaty. Rinaldo si v sezónách 2009-2010 získal srdce posluchačů v Národním divadle v Praze, v Grand Théâtre v Lucemburku, a na francouzských scénách Opéra de Rennes a v Théâtre de Caen, kde jej zaznamenala a vysílala TV France 3. V lednu 2011 otevře dvěma představeními sezónu Opéra Royal de Versailles. Rinaldo byl označen za "nejkrásnější představení roku 2010" (Radio France, Gérard Courchelle).

 

Rozhlasové stanice v ČR, Německu a Francii stejně jako ČT a francouzská TV Mezzo přenášely live i v záznamu mnohé koncerty Collegia 1704. Jejich nahrávky pro Arta Records (Benda), Supraphon (Zelenka, Reichenauer), Zig-Zag Territoires (Zelenka) a Accent (Zelenka) se těší úspěchu u posluchačů v Evropě i zámoří.

...

www.collegium1704.com

 

 

Vášeň pro starou hudbu Václav Luks (1970) plně rozvinul během studií na švýcarské Schole Cantorum Basiliensis (obor klávesové nástroje ve třídě J.-A. Böttichera a J. B. Christensena), kdy mj. spoluzaložil dechový oktet Amphion a působil jako sólohornista Akademie für Alte Musik Berlin. Po návratu do Čech transformoval v r. 2005 soubor Collegium 1704 na stálý barokní orchestr a založil Collegium Vocale 1704. Ve světě staré hudby získal renomé nejen jako vynikající komorní i orchestrální hráč – cembalista a hornista –, ale především jako výjimečný dirigent obdařený neomylnou intuicí a smyslem pro interpretaci děl starých mistrů J. D. Zelenky, J. S. Bacha, G. F. Händela...

...

www.collegium1704.com

 

 

Monika Mauch, rodačka z Bádenska-Württemberska, vystudovala zpěv ve třídě Richarda Wistreicha na Institutu pro starou hudbu při trossingenské Vysoké hudební škole. Pokračovala studiem v Paříži pod vedením Jill Feldmanové.

Svou pěveckou kariéru zahájila v souborech Ricercar Ensemble Philippa Pierlota, La Fenice Jeana Tubéryho, Taverner Consort Andrewa Parrota či Red Byrd Johna Pottera a Richarda Wistreicha. Ze spolupráce se souborem Cantus Cölln se zrodily bachovské nahrávky pro prestižní label Harmonia Mundi France.

Své kvality dokázala též při vystoupeních a nahrávkách z děl Carissimiho, Buxthehudeho a Bibera s ansámbly La Capella Ducale a Musica Fiata pod vedením Rolanda Wilsona, v zajímavých barokních a renesančních programech souboru Weser Renaissance vedeným Manfredem Cordesem či při vystoupeních s orchestrem Collegium Vocale Gent Philipa Herrewegha. Užívá si také mimořádně plodné spolupráce se souborem Concerto Palatino Bruce Dickeyho a Charlese Toeta. Důležitým výsledkem její spolupráce s renomovaným souborem Hilliard Ensemble byla dvě úspěšná CD pro label ECM nazvaná „Morimur“ a „Ricercar“. Do dlouhé řady souborů, s nimiž Monika Mauch vystupuje a nahrává, dále patří ansámbly CordArte, Caprice, Montreal Baroque, Cornets Noirs, Private Musique, mnichovský barokní orchestr L'Arpa Festante, linecký l'Orfeo Baroque Orchestra, soubor Deadalus ze Ženevy, Muscia Fiata či Double Bande pod vedením Reného Jacobse.

Na poli středověké hudby spolupracuje Monika Mauch se souborem Ordo Virtutum Stefana Morenta. Věnuje se rovněž interpretaci soudobé hudby.

K nedávným aktivitám Moniky Mauch patří spolupráce s loutnistou Nigelem Northem; z jejich jedinečného koncertního programu vznikla vysoce oceňovaná nahrávka „Musical Banquet“(ECM), na které znějí renesanční písně Roberta Dowlanda, syna známějšího Johna Dowlanda.

...

www.monika-mauch.de

 

 

Anna Fusek se narodila v Praze v roce 1981. Od dětství hraje na housle, zobcovou flétnu a klavír. Nejprve se učila u Corinny Guzinski v Dortmundu a poté u Michaela Wessel-Therhorna v Münsteru.

 

Studovala také v Rotterdamu a Berlíně, kde získala v roce 2005 umělecký diplom. Byla odměněna stipendiem DAAD, což jí umožnilo pokračovat ve studiu zobcové flétny a historického klavíru na hudební akademii Schola Cantorum v Basileji. V roce 2008 se vrátila do Berlína studovat hru na barokní housle.

 

Anna Fusek získala v roce 2006 2. místo a cenu poroty International Youth na mezinárodní soutěži pro zobcové flétny v Feldkirchu v Rakousku. Několikrát se stala vítězem německé národní mládežnické soutěže „Jugend musiziert“, a to ve všech třech „svých“ kategoriích (housle, zobcová flétna i klavír).

 

Jako sólistka vystupovala na koncertech v následujících koncertních sálech: Musikverein Vídeň, Concertgebouw Amsterdam, Filharmonie Berlín, Théâtre des Champs-Elysées v Paříži, Gran Teatro del Liceu v Barceloně, Herkulessaal v Mnichově a v Rudolfinu v Praze. Pracovala s Andreou Marconem, Magdalenou Koženou, Sandrine Piau, Sarou Mingardo, Michaelem Sanderlingem, Reinholdem Friedrichem a Guy Braunsteinem a s orchestry, jako je Benátský barokní orchestr, Akademie für Alte Musik Berlin, barokní orchestr z Basileje La Cetra, Kammerakademie Postupim či Ensemble Oriol. V roce 2010 se představila v Basileji jako herečka i hudebnice v roli Amora v barokní opeře Francesca Cavalliho „La Calisto“ (Theater Basel).

 

Jako hudební asistentka Andrei Marcona, korepetitorka a hráčka na zobcovou flétnu byla Anna Fusek zapojena do inscenací Monteverdiho opery „L'Orfeo“ (Theater Basel), Händelovy opery „Alcina“ (Palace Theater, Postupim) a účastnila se rovněž Händelova festivalu v Halle (Goethe Theatre). Navíc byla asistentkou pódiového režiséra Ingo Kerkhofa a v divadle Maxima Gorkého v Berlíně byla asistentkou režiséra Jana Bosse.

 

Anna Fusek studovala rovněž filozofii a hudební vědu na Humboldtově univerzitě v Berlíně a herectví na Americké akademii dramatických umění v New Yorku.

...

www.annafusek.com

Collegium 1704

Collegium 1704

foto Jiří Sláma

Collegium 1704

Collegium 1704

foto Jiří Sláma

Václav Luks

Václav Luks

Monika Mauch

Monika Mauch

Anna Fusek

Anna Fusek

foto Kristina Dulevich

 

následujte nás

Facebook  YouTube    MySpace








       

 

              za finanční podpory                                         generální partner                                        oficiální partneři

 

                                                                                           

        


Copyright © 2010 Concentus Moraviae  |  Publikováno systémem inCMS  |  Webdesign Inexes